Ćwiczenia na barki

1. Złączenia sztangielek nad głową.

Sprzęt: sztangielki/hantle.
Technika wykonania: Nogi ugięte, rozstaw stóp nieco szerszy niż szerokość ramion. Ramiona rozwarte na wysokości barków, delikatnie zgięte w łokciach. Unoś sztangielki do pozycji pionowej (nie zmieniając zgięcia ramion w łokciach).

2. Wznosy ramion ze sztangielkami w przód.

Sprzęt: sztangielki/hantle.
Technika wykonania: Ćwiczenie polega na wykonywaniu wznosów sztangielek na wysokość barków (ręce praktycznie wyprostowane, w trakcie ćwiczenia nie zmieniamy kąta w łokciach!).

3. Wznosy ramion ze sztangielkami w opadzie tułowia.

Sprzęt: sztangielki/hantle.
Technika wykonania: Stań na zgiętych nogach i pochyl się do przodu. Pamiętaj o prostych plecach! Opuść delikatnie ugięte w łokciach ręce pionowo względem ramion. Unoś sztangielki na boki, na wysokość barków nie zmieniając kąta w łokciu.

4. Wznosy ramion ze sztangielkami – na ławce skośnej.

Sprzęt: ławka skośna, sztangielki/hantle.
Technika wykonania: Modyfikacja poprzedniego ćwiczenia. Wykonujemy je podobnie, z tą różnicą, że teraz kładziemy się na ławeczce skośnej. Rozpoczynamy ruch od pozycji, w której sztangielki mamy pod sobą, a ręce tworzą z tułowiem kąt bliski prostemu.

5. Wznosy ramion ze sztangielkami na boki.

Sprzęt: sztangielki/hantle.
Technika wykonania: Stań na lekko ugiętych nogach, tułów wyprostowany. Ręce ze sztangielkami opuszczone po bokach, delikatnie ugięte w łokciach. Nie zmieniając kąta w łokciach, unoś sztangielki na boki, na wysokość barków.

6. Ćwiczenie „Cuban rotation”

Sprzęt: sztanga/gryf prosty.
Technika wykonania: Chwytamy sztangę tak, by kąt między przedramieniem i ramieniem był nieco większy od 90 stopni. Nie zmieniając kąta w łokciu wykonujemy rotację gryfu nad głowę.

 

Zobacz także ćwiczenia na inne grupy mięśniowe.

Wykorzystano filmy przygotowane przez serwis passion4profession.net.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *